Všeobecné obchodné podmienky
pre spoluprácu s našim klientom.
Poskytovania zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a doplnkových služieb spoločnosťou FYMAS s.r.o.
Kód poskytovateľa 61-47629444-A0001
I. Úvodné ustanovenia
1. FYMAS s.r.o., so sídlom Údernícka 6088/3, 851 01 Bratislava – mestská časť Petržalka, IČO: 47 629 444, je spoločnosťou zapísanou v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, odd: Sro, vložka č. 105407/B (ďalej len "FYMAS alebo Poskytovateľ"), ktorá ako poskytovateľ zdravotnej starostlivosti a služieb súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti v zmysle platného povolenia vydaného príslušným orgánom je prevádzkovateľom zdravotníckeho zariadenia – zariadenia spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek slúžiaceho na liečbu a prevenciu, rekondíciu a regeneráciu.
2. FYMAS poskytuje Zdravotnú starostlivosť a služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti v zariadení nachádzajúcom sa na adrese Údernícka 6088/3, Bratislava – Petržalka v nadštandardnej kvalite, odborne a v súlade so štandardnými terapeutickými a diagnostickými postupmi, a to za účelom zlepšenia zdravotného stavu fyzických osôb, a za odplatu.
3. FYMAS vykonáva Zdravotnú starostlivosť a služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti v súlade s informáciami poskytnutými Klientom a ním poskytnutou Zdravotnou dokumentáciou.
4. Za účelom podrobnejšej úpravy vzájomných práv a povinností súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a doplnkových služieb Poskytovateľom Klientovi vydáva Poskytovateľ tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP"), ktorých účelom je najmä vymedziť práva a povinnosti právneho vzťahu, založeného Dohodou uzatvorenou medzi Poskytovateľom a Klientom.
5. Klient uzatvorením právneho vzťahu s Poskytovateľom berie na vedomie, že Poskytovateľ nemá uzatvorenú zmluvu zo zdravotnými poisťovňami o poskytovaní zdravotnej starostlivosti a verejného zdravotného poistenia, a úhrada za poskytnutú Zdravotnú starostlivosť, služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, či poskytovanie ostatných služieb sa uskutočňuje mimo systému zdravotného poistenia.
6. Zdravotná starostlivosť a služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, ako aj ostatné služby poskytované Poskytovateľom sú spoplatňované v zmysle platného cenníka uverejneného Poskytovateľom, pričom tieto sú uhrádzané priamo Klientom.
II. Základné definície a pojmy
1. Na účely týchto VOP majú pojmy v nich obsiahnuté nasledovný význam:
"Balíček služieb" - Poskytovateľom určený súbor Zdravotných výkonov a služieb, vykonávaných za individuálnych podmienok alebo zvýhodnenú cenu.
"Cenník" – cenník služieb Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a ostatných služieb v oblasti regenerácie a rekondície, poskytovaných Poskytovateľom, ktorého aktuálne platné znenie je zverejnené na Internetovej stránke Poskytovateľa a dostupné na Prevádzke Poskytovateľa, v zmysle ktorého je stanovená Odmena.
"Diagnostika" - zisťovanie a hodnotenie zdravotného stavu Klienta a v prípade zistenia poruchy zdravia alebo choroby, určenie závažnosti poruchy zdravia alebo choroby; jej výsledkom je určenie choroby alebo zdravotného problému.
"Dohoda" – znamená dohodu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti, ktorú Klient uzavrel s Poskytovateľom, ako aj dohoda o poskytnutí služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a ostatných služieb uzatvorená písomne alebo ústne, prípadne konkludentne (inou formou, ktorou Klient akceptuje ustanovenia týchto VOP) medzi Poskytovateľom a Klientom.
Konkludentným konaním Klienta, ktorého dôsledkom je uzatvorenie Dohody sa rozumie najmä:
- osobné objednanie Klienta na poskytnutie služieb v Prevádzke Poskytovateľa.
- telefonické objednanie Klienta na poskytnutie služieb v Prevádzke
- objednanie Klienta na poskytnutie služieb v Prevádzke prostredníctvom siete internet
- objednanie Klienta na poskytnutie služieb v centre fyzioterapie prostredníctvom online aplikácie Poskytovateľa
"Internetová stránka Poskytovateľa" – znamená www.fymas.sk.
"Klient" – každá fyzická osoba, ktorej FYMAS poskytne jednorazovo alebo opakovane služby zdravotníckeho zariadenia, služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, či ostatné služby.
"Liečba" – znamená vedomé ovplyvnenie zdravotného stavu Klienta s cieľom navrátiť mu zdravie, zabrániť ďalšiemu zhoršovaniu jeho zdravotného stavu (stabilizovanie zdravotného stavu) alebo mierniť prejavy a dôsledky ochorenia Klienta.
"Liečebný režim" – rad fyzioterapeutických cvikov, prípadne iných pravidiel na podporu liečby.
"Nariadenie GDPR"- znamená Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov)
"Odmena" – nárok Poskytovateľa na zaplatenie ceny za služby, ktorý je povinný uhradiť Klient Poskytovateľovi v súlade s týmito VOP a platným cenníkom.
"Ostatné služby" – všetky ďalšie služby, ktoré sú Klientovi poskytované na jeho žiadosť v súvislosti so Zdravotnou starostlivosťou poskytovanou Poskytovateľom.
"Ošetrujúci zdravotnícky pracovník" – znamená zdravotnícky pracovník určený Poskytovateľom na poskytovanie Zdravotnej starostlivosti Klientovi.
"Poskytovateľ" – Spoločnosť FYMAS s.r.o., so sídlom Údernícka 6088/3, 851 01 Bratislava – mestská časť Petržalka, IČO: 47 629 444, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava V, odd: Sro, vložka č. 105407/B.
"Prevádzka" – zdravotnícke zariadenie Poskytovateľa nachádzajúce sa na adrese Údernícka 6088/3, Bratislava – Petržalka.
"Rehabilitácia, rekondícia, regenerácia Klienta" – sú základným cieľom a základným obsahom poskytovanej Zdravotnej starostlivosti Poskytovateľa.
"Služba" – zahŕňa poskytovanie Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a ostatných služieb v oblasti regenerácie a rekondície Klientovi Poskytovateľom na základe Dohody.
"VOP" – Všeobecné obchodné podmienky poskytovania zdravotnej starostlivosti a služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a ostatných služieb.
"Zákon o ochrane osobných údajov" – znamená zákon č. 18/2018 Z.z. a nariadenia európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679.
"Zákon o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti" – znamená zákon č. 578/2004 Zb. Zákon o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
"Zákon o zdravotnej starostlivosti" – znamená zákon č. 576/2004 Zb. Zákon o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
"Zdravotná dokumentácia – rehabilitačná správa" – súbor údajov o zdravotnom stave Klienta, o zdravotnej starostlivosti a o službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti Klientovi.
"Zdravotná starostlivosť" – súbor pracovných činností, ktoré vykonávajú Ošetrujúci zdravotnícki pracovníci, vrátane poskytovania zdravotníckych pomôcok s cieľom predĺženia života Klienta, zvýšenia kvality jeho života a zdravého vývoja budúcich generácií.
"Zdravotný výkon" – cielená činnosť Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka, ktorá predstavuje základnú jednotku poskytovania Zdravotnej starostlivosti Poskytovateľa.
III. Dohoda o poskytovaní zdravotnej starostlivosti
1. Zdravotnú starostlivosť, služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a ostatné služby poskytuje Poskytovateľ na základe Dohody a v rozsahu v nej dohodnutom. Dohoda sa uzatvára na dobu neurčitú alebo na presne špecifikovaný Zdravotný výkon, či Službu.
2. Klient uzavretím Dohody potvrdzuje, že:
berie na vedomie, že Zdravotná starostlivosť poskytovaná Poskytovateľom je spoplatnená a Zdravotný výkon alebo Služba budú ním hradené spôsobom dohodnutým Poskytovateľom,
bol informovaný o aktuálnom cenníku služieb Poskytovateľa a berie na vedomie, že aktuálny cenník Poskytovateľa je k dispozícií na opätovné nahliadnutie v Prevádzke Poskytovateľa, ako aj na Internetovej stránke Poskytovateľa,
Zdravotná starostlivosť a Služby spojené s poskytovaním zdravotnej starostlivosti sú poskytované v rozsahu uvedenom v Dohode,
sa oboznámil s týmito VOP a súhlasí s ich obsahom,
bol poučený o možnostiach voľby navrhovaných postupov, ako aj rizikách poskytnutia Zdravotnej starostlivosti. Poučenie mu bolo poskytnuté zrozumiteľne, ohľaduplne, bez nátlaku, s možnosťou a dostatočným časom slobodne sa rozhodnúť,
s navrhovaným postupom vyjadruje súhlas a v prípade akýchkoľvek zmien v zdravotnom stave (náhla nevoľnosť, bolesti a pod.) pociťovaných po Zdravotnom výkone alebo Službe, bude o tejto skutočnosti informovať Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka.
3. Poskytovateľ Zdravotnú starostlivosť a služby spojené s poskytovaním zdravotnej starostlivosti poskytuje počas otváracej doby Poskytovateľa, ktorá je zverejnená v Prevádzke a na internetovej stránke Poskytovateľa.
4. Klient sa môže objednať k Poskytovateľovi osobne v Prevádzke Poskytovateľa, prostredníctvom telefonického spojenia na telefónnom čísle +421 903 180 813 alebo +421 910 450 369, prostredníctvom kontaktného formulára on-line na Internetovej stránke Poskytovateľa alebo prostredníctvom online aplikácie Poskytovateľa.
5. Uzavretím Dohody vznikne medzi Poskytovateľom a Klientom právny vzťah, ktorého predmetom je poskytovanie Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, či poskytovanie ostatných služieb. Poskytovateľ je oprávnený odmietnuť uzatvorenie Dohody, na základe ktorej sa poskytuje Zdravotná starostlivosť z dôvodov stanovených v príslušných právnych predpisoch, alebo v prípadoch, ak osobný vzťah Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka ku Klientovi nezaručuje objektívne hodnotenie jeho zdravotného stavu alebo ak Klient neuhradí takéto služby v plnej výške v súlade s týmito VOP.
6. Poskytovateľ je oprávnený odmietnuť uzatvorenie Dohody, ak by uzatvorením takejto Dohody prekročil svoje únosné pracovné zaťaženie.
7. Poskytovateľ poskytuje Zdravotnú starostlivosť a služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti na základe Dohody buď ako jednotlivé Zdravotné výkony/jednotlivé Služby alebo v rámci komplexných Balíčkov služieb. Klient má právo zvoliť si Balíček služieb vždy len v rozsahu aktuálnej ponuky Poskytovateľa, pričom Poskytovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť aktuálnu ponuku Balíčkov služieb.
8. Pokiaľ Klient počas platnosti Balíčka služieb nevyužije celú náplň Balíčka služieb z dôvodov na jeho strane, nevznikajú mu v tejto súvislosti žiadne práva ani nároky voči Poskytovateľovi a ani Poskytovateľovi nevznikajú v tejto súvislosti žiadne povinnosti na náhradné plnenie voči Klientovi. S dobou platnosti Balíčka služieb je Klient vždy vopred oboznámený a zakúpením Balíčka služieb vyjadruje s ňou súhlas a berie na vedomie, že len počas tejto doby môže celú náplň Balíčka služieb vyčerpať.
9. Klient berie na vedomie a akceptuje, že čerpanie náplne Balíčkov služieb môže byť obmedzené alebo znemožnené aj z dôvodov na strane Poskytovateľa, v dôsledku ktorých nebude možné zo strany Poskytovateľa zabezpečiť čerpanie náplne Balíčka služieb. V takom prípade je Poskytovateľ povinný poskytnúť Klientovi náhradu v podobe umožnenia využitia alternatívnej náplne Balíčka služieb alebo alternatívnych služieb podľa aktuálnej ponuky Poskytovateľa. V takomto prípade nejde o porušenie dohody a Klientovi nevznikajú ďalšie práva voči Poskytovateľovi.
10. Právny vzťah, ktorého predmetom je záväzok Poskytovateľa poskytovať Zdravotnú starostlivosť, služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti a ostatné služby v oblasti regenerácie a rekondície na strane jednej a záväzok zaplatiť Odmenu na strane druhej, môže okrem Dohody vzniknúť aj uzavretím osobitnej zmluvy medzi Poskytovateľom a právnickou osobou alebo fyzickou osobou. V takom prípade Poskytovateľ bude poskytovať Zdravotnú starostlivosť a služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti osobám, ktoré budú určené touto zmluvou. Na tieto osoby sa po uzavretí zmluvy primerane použijú ustanovenia týchto VOP o Klientovi s výnimkami dohodnutými v tejto zmluve.
IV. Poskytovanie Zdravotnej starostlivosti a zodpovednosť
1. Poskytovateľ Zdravotnú starostlivosť a Služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti poskytuje prostredníctvom Ošetrujúcich zdravotníckych pracovníkov.
2. Poskytovateľ je povinný poskytovať zdravotnú starostlivosť postupom Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka, ktorý je v súlade so súčasnými poznatkami vedy.
3. Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je povinný informovať Klienta o účele, povahe, následkoch a rizikách poskytnutia Zdravotnej starostlivosti, o možnostiach voľby navrhovaných postupov a rizikách odmietnutia poskytnutia Zdravotnej starostlivosti v súlade s ustanovením § 6 Zákona o zdravotnej starostlivosti.
4. Každý, kto má právo na poučenie podľa odseku 3. tohto článku VOP, má aj právo poučenie odmietnuť. O odmietnutí poučenia sa urobí písomný záznam.
5. Pri poskytovaní Zdravotnej starostlivosti má Klient právo na:
ochranu dôstojnosti, rešpektovanie svojej telesnej integrity a psychickej integrity,
informácie týkajúce sa jeho zdravotného stavu,
informácie o účele, povahe, následkoch a rizikách poskytnutia Zdravotnej starostlivosti, o možnostiach voľby navrhovaných postupov a rizikách odmietnutia poskytnutia Zdravotnej starostlivosti,
odmietnutie poskytnutia Zdravotnej starostlivosti okrem prípadov, v ktorých podľa tohto zákona možno poskytnúť Zdravotnú starostlivosť bez informovaného súhlasu,
zachovanie mlčanlivosti o všetkých údajoch týkajúcich sa jeho zdravotného stavu, o skutočnostiach súvisiacich s jeho zdravotným stavom, ak v prípadoch ustanovených osobitným predpisom nie je Ošetrujúci zdravotnícky pracovník zbavený tejto mlčanlivosti,
humánny, etický a dôstojný prístup zdravotníckych pracovníkov.
6. Pred prvou návštevou u Poskytovateľa je Klient povinný uzavrieť s Poskytovateľom dohodu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti a v prípade potreby predložiť Zdravotnú dokumentáciu nevyhnutnú pre riadne a účelné poskytnutie Zdravotnej starostlivosti.
7. Klient je aj vo vlastnom záujme povinný upozorniť Poskytovateľa, resp. Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka pred zahájením poskytovania Služby na svoj zdravotný stav, zdravotné problémy a príznaky.
8. Pri škodách, ktoré vznikli v dôsledku porušenia zmluvných povinností niektorou zo zmluvných strán (Klient, Poskytovateľ), zodpovedajú zmluvné strany v zmysle príslušných právnych predpisov upravujúcich zodpovednosť za škodu.
9. Poskytovateľ nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla Klientovi a ktorá je spôsobená okolnosťami objektívneho charakteru vylučujúce zodpovednosť, t.j. okolnosťami ktoré Poskytovateľ nezavinil a ani nemohol predvídať. Poskytovateľ nezodpovedá za škody, ktoré Klientovi vznikli v dôsledku osobitostí jeho zdravotného stavu a v prípade, ak Poskytovateľ Klienta na možné riziká upozornil, ako aj v prípade ak Klient porušil alebo nedodržal pokyny alebo zákazy Poskytovateľa.
10. Poskytovateľ nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla Klientovi, tým, že Poskytovateľovi neposkytol úplné, pravdivé, aktuálne informácie o svojom zdravotnom stave, či v prípade ak Klient zamlčal, vedome/nevedome informácie o svojom zdravotnom stave rozhodné pre poskytovanie zdravotnej starostlivosti Poskytovateľom lege artis.
11. Klient berie na vedomie individualitu, osobitosť svojho zdravotného problému a súhlasí s tým, že Poskytovateľ poskytovaním svojich služieb má zabezpečiť výlučne jeho rehabilitáciu, regeneráciu a rekondíciu.
V. Objednávanie, rezervácia termínu, zmeny rezervácie
1. V záujme efektívneho a včasného poskytovania Zdravotnej starostlivosti je Klient povinný dodržať termín Zdravotného výkonu alebo Služby, na ktoré sa objednal.
2. Klient berie na vedomie skutočnosť, že na Zdravotný výkon je Klient oprávnený objednať sa nasledovnými spôsobmi:
osobne v Prevádzke Poskytovateľa
telefonicky na telefónnom čísle +421 903 180 813 alebo +421 910 450 369
online cez kontaktný formulár, ktorého použitie je dostupné na Internetovej stránke Poskytovateľa
prostredníctvom online aplikácie Poskytovateľa
3. Pred každou rezerváciou termínu Zdravotného výkonu alebo Služby je Klient povinný oboznámiť sa s platnými VOP. Potvrdením rezervácie Klient potvrdzuje, že sa s týmito VOP oboznámil, pričom súčasne vyslovuje svoj slobodný, vážny a bezvýhradný súhlas so znením týchto VOP.
4. Pri prvom objednaní/rezervácii termínu Zdravotného výkonu alebo Služby Klienta podľa ods. 2 tohto článku je Klient povinný uviesť/vyplniť všetky povinné údaje (meno, priezvisko, e-mail a telefonický kontakt). Po oznámení/vyplnení všetkých požadovaných údajov je Klientovi bezodkladne zaslané na ním zadanú e-mailovú adresu potvrdenie o registrácii a vytvorení profilu do online aplikácie Poskytovateľa. Pri následnej rezervácií termínu Zdravotného výkonu alebo Služby cez online aplikáciu Poskytovateľa, má Klient možnosť vyhľadať si aktuálne dostupný termín u Poskytovateľa podľa zadaných kritérií (kategória/služba, Ošetrujúci zdravotnícky pracovník, dátum a hodina/čas Zdravotného výkonu alebo Služby). Po prihlásení do online aplikácie a vyplnení všetkých požadovaných údajov je Klientovi bezodkladne zaslané na ním zadanú e-mailovú adresu potvrdenie o rezervovanom termíne.
5. Pri rezervácii termínu cez online aplikáciu Poskytovateľa má Klient možnosť vybrať si možnosť platby kartou alebo kreditom, prípadne iným Poskytovateľom akceptovaným spôsobom. Kredit sa pripisuje Klientovi v rámci zakúpeného bonusového balíka u Poskytovateľa. Klient berie na vedomie skutočnosť, že po úspešnom a platnom dojednaní rezervácie sa mu sťahuje automaticky suma za rezervovanú službu v zmysle cenníka Poskytovateľa v súlade s článkom VII. týchto VOP.
6. V prípade, ak Klient mešká s dostavením sa na objednaný termín, je Poskytovateľ oprávnený podľa aktuálnej pracovnej vyťaženosti Klienta, Klientovi poskytnúť modifikovaný skrátený Zdravotný výkon alebo Službu, pričom Klient je povinný uhradiť Poskytovateľovi Odmenu v pôvodne dohodnutej výške podľa platného Cenníka.
VI. Zrušenie rezervácie a sankcie
1. V prípade, že Klientovi bráni v dodržaní termínu Zdravotného výkonu alebo Služby, na ktorý sa objednal, vážna a objektívne nepredvídateľná prekážka, je Klient povinný túto skutočnosť Poskytovateľovi najneskôr 24 hodín vopred telefonicky, e-mailom alebo online na Internetovej stránke Poskytovateľa oznámiť a preobjednať sa na iný termín, pričom v prípade včasného zrušenia termínu rezervácie, vzniká Klientovi právo na poskytnutie náhradného termínu pre absolvovanie dojednanej služby, v súlade s podmienkami uvedenými v bode 3 tohto článku. Pokiaľ Klient požaduje zmenu uskutočnenej rezervácie, ktorej nie je možné z kapacitných alebo iných dôvodov vyhovieť, Poskytovateľ uskutoční všetky kroky za účelom vyhovenia požiadavkám Klienta, avšak Poskytovateľ nie je povinný požiadavke Klienta na zmenu uskutočnenej rezervácie vyhovieť, a Klientovi nevzniká nárok na náhradu škody, či akékoľvek iné plnenie zo strany Poskytovateľa z dôvodu nemožnosti zmeny uskutočnenej rezervácie.
2. V prípade včasného neoznámenia prekážky na strane Klienta (t.j. do 24 hod pred plánovaným uskutočnením zarezervovanej služby), ktorá mu bráni v absolvovaní Zdravotného výkonu alebo Služby, alebo v prípade nedostavenia sa Klienta na objednaný termín Zdravotného výkonu alebo Služby, prepadá Klientovi termín Zdravotného výkonu alebo Služby, pričom Klient je povinný uhradiť Poskytovateľovi storno poplatok v plnej hodnote neuskutočneného Zdravotného výkonu alebo Služby v zmysle platného cenníka (ďalej len ako "Storno poplatok"). V prípade ak zo strany Klienta už bola vopred uhradená cena objednanej služby na základe dojednanej online rezervácie a táto rezervácia nebola klientom včasne zrušená, Klientovi nepatrí nárok na vrátenie platby za službu a súčasne Klientovi nevzniká nárok na poskytnutie náhradného termínu.
3. V prípade, že zo strany Klienta nebola vopred spolu s rezerváciou uhradená cena za objednanú službu a Klient rezerváciu tejto objednanej služby v súlade s 1. bodom tohto článku včasne nezruší, tak Klient je následne povinný Storno poplatok v plnej výške hodnoty zarezervovaného úkonu služby podľa cenníka Poskytovateľa, zaplatiť Poskytovateľovi na výzvu Poskytovateľa v hotovosti alebo bezhotovostne pri ďalšej návšteve Poskytovateľa. Ak sa Klient dostane do omeškania so zaplatením storno poplatku podľa tohto bodu, Poskytovateľ ho písomnou upomienkou vyzve na splnenie záväzku zaplatiť tento storno poplatok. Náklady spojené s upomínaním Klienta je Klient povinný nahradiť Poskytovateľovi paušálnou náhradou, ktorej výška je 15 eur za každú Poskytovateľom odoslanú upomienku. Poskytovateľ si vyhradzuje právo storno poplatok jednostranne započítať proti prípadným pohľadávkam Klienta voči Poskytovateľovi (napríklad z Balíčka služieb). V prípade neuhradenia Storno poplatku je Poskytovateľ zároveň oprávnený odmietnuť Klientovi poskytnutie Zdravotnej starostlivosti či iných súvisiacich služieb definovaných v týchto VOP, a to až do riadneho zaplatenia vyúčtovaného Storno poplatku a zároveň je Poskytovateľ oprávnený uplatniť svoj nárok na zaplatenie Storno poplatku na základe tohto článku v súlade s príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi.
VII. Odmena
1. Klient je povinný zaplatiť Poskytovateľovi Odmenu za poskytnutie Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a ostatných služieb v oblasti regenerácie a rekondície Odmenu Poskytovateľovi. Výška Odmeny sa určuje v zmysle Cenníka Poskytovateľa platného a zverejneného v čase vykonania Zdravotného výkonu, či poskytnutia Služby Klientovi.
2. Poskytovateľ je oprávnený kedykoľvek počas trvania Dohody jednostranne zmeniť Cenník. Zmena Cenníka bude vykonaná uverejnením oznámenia o zmene Cenníka na Internetovej stránke Poskytovateľa. V prípade ak dôjde v čase medzi objednaním a skutočným vykonaním Zdravotného výkonu alebo Služby k zmene cenníka, bude Klientovi účtovaná Odmena platná v čase vykonania objednávky, resp. rezervácie predmetného Zdravotného výkonu, či Služby. Odmena za poskytovanie Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a ostatných služieb v oblasti regenerácie a rekondície, sa v prípade jednotlivých Balíčkov služieb môže odlišovať.
3. Poskytovateľ zverejňuje Cenník svojich služieb na Internetovej stránke Poskytovateľa a v priestoroch svojej Prevádzky.
4. Odmena je splatná v hotovosti alebo bezhotovostne platobnou kartou v Prevádzke Poskytovateľa priamo pri resp. po poskytnutí Zdravotného výkonu, či poskytnutia Služby Klientovi, s výnimkou vykonávania Zdravotného výkonu či inej Služby poskytovanej Klientovi na základe dojednanej online rezervácie, kedy je v danom prípade odmena splatná vopred, a to momentom dojednania online rezervácie podľa týchto VOP. V prípade osobitnej dohody medzi Poskytovateľom a Klientom je Odmena splatná aj odpočítaním ceny Zdravotného výkonu alebo inej Služby z predplateného kreditu Klienta. Poskytovateľ má právo požadovať úhradu aj vopred t.j. ešte pred poskytnutím Zdravotného výkonu, či Služby Klientovi.
5. V Odmene podľa ustanovení tohto článku sú zahrnuté všetky administratívno – technické náklady Poskytovateľa na splnenie jeho záväzkov z Dohody, pokiaľ nie je v týchto VOP uvedené inak.
6. Ak sa Klient dostane do omeškania so zaplatením Odmeny, je Poskytovateľ oprávnený odmietnuť Klientovi poskytnutie Zdravotnej starostlivosti, a to až do riadneho zaplatenia Odmeny. Výšku odmeny alebo aj len jej časť, ktorú Klient Poskytovateľovi riadne nezaplatil, je Poskytovateľ oprávnený vymáhať v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi, a to vrátane príslušenstva, ktoré prináleží k nezaplatenej Odmene a tiež vrátane nákladov, ktoré Poskytovateľovi v súvislosti s týmto vymáhaním vzniknú.
VIII. Spracúvanie, poskytovanie a sprístupňovanie údajov zo zdravotnej dokumentácie
1. Poskytovateľ je povinný údaje zo zdravotnej dokumentácie spracúvať, poskytovať a sprístupňovať v súlade s príslušnými ustanoveniami Zákona o zdravotnej starostlivosti a Zákona o ochrane osobných údajov.
2. Zdravotná dokumentácia sa vedie v zmysle Zákona o zdravotnej starostlivosti a obsahuje:
osobné údaje Klienta, ktorému sa poskytuje Zdravotná starostlivosť, v rozsahu meno, priezvisko, dátum narodenia, rodné číslo, adresa bydliska a zdravotné údaje potrebné na zistenie anamnézy,
údaje o poučení a informovanom súhlase,
údaje o chorobe osoby Klienta, o priebehu a výsledkoch vyšetrení, liečby a ďalších významných okolnostiach súvisiacich so zdravotným stavom Klienta a s postupom pri poskytovaní Zdravotnej starostlivosti,
údaje o rozsahu poskytnutej Zdravotnej starostlivosti,
údaje o službách súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti,
údaje o dočasnej pracovnej neschopnosti, údaje o liečebnom režime a skutočnosti dôležité na posúdenie zdravotnej spôsobilosti na výkon práce,
epidemiologicky závažné skutočnosti,
identifikačné údaje Poskytovateľa.
3. Poskytovateľ je povinný zabezpečiť, aby k osobitnej zdravotnej dokumentácii nemali prístup iné osoby ako ošetrujúci lekár a v nevyhnutnom rozsahu Ošetrujúci zdravotnícki pracovníci. Rozsah prístupu k osobným údajom, ako aj oprávnené osoby určí Poskytovateľ.
4. Pri zmene poskytovateľa ambulantnej starostlivosti z dôvodu odstúpenia od Dohody je Poskytovateľ povinný preukázateľne odovzdať zdravotnú dokumentáciu alebo jej rovnopis do siedmich dní od jej vyžiadania novému poskytovateľovi zdravotnej starostlivosti, s ktorým Klient uzatvoril dohodu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti.
5. Údaje zo zdravotnej dokumentácie sa poskytujú formou výpisu zo zdravotnej dokumentácie. Výpis zo zdravotnej dokumentácie obsahuje okrem Identifikačných údajov Klienta, a Poskytovateľa aj chronologický opis vývoja zdravotného stavu, prehľad o doterajšej liečbe, údaje potrebné na ďalšie poskytovanie zdravotnej starostlivosti, dátum vystavenia a identifikáciu Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka.
6. Poskytovateľ je povinný na základe písomného vyžiadania poskytnúť výpis zo Zdravotnej dokumentácie v rozsahu, ktorý priamo súvisí s účelom vyžiadania subjektom uvedeným v § 24 ods. 4 Zákona o zdravotnej starostlivosti, Údaje zo Zdravotnej dokumentácie sa sprístupňujú formou nahliadania do Zdravotnej dokumentácie Klienta v rozsahu, spôsobom a za podmienok podľa § 25 Zákona o zdravotnej starostlivosti.
IX. Rozhodovanie pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti a služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti
1. Ak sa Klient domnieva, že sa mu neposkytla zdravotná starostlivosť správne, alebo sa domnieva, že iné rozhodnutie Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka v súvislosti s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti alebo Služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti je nesprávne, má právo požiadať Poskytovateľa o nápravu; žiadosť sa podáva písomne.
2. Poskytovateľ je povinný písomne informovať žiadateľa o spôsobe vybavenia žiadosti najneskôr do 30 dní od podania žiadosti žiadateľom, ak z obsahu žiadosti nevyplýva objektívna nutnosť konať bezodkladne alebo v kratšej lehote.
3. Ak Poskytovateľ žiadosti nevyhovie alebo neinformuje žiadateľa o spôsobe vybavenia žiadosti najneskôr do 30 dní od podania žiadosti žiadateľom, žiadateľ má právo požiadať Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ďalej len "úrad pre dohľad").
4. Dozor nad dodržiavaním zákona č. 576/2004 Z.z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov vykonáva orgán príslušný na vydanie povolenia (Bratislavský samosprávny kraj) a v prípade plnenia povinností poskytovateľov zdravotnej starostlivosti vyplývajúcich z § 79 zákona č. 576/2004 Z.z. a dodržiavania podmienok prevádzkovania zdravotníckeho zariadenia na základe povolenia aj Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky.
X. Ochrana osobných údajov
1. Poskytovateľ vykonáva spracúvanie osobných údajov v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä v súlade so Zákonom o ochrane osobných údajov, a to len na vymedzený a ustanovený účel. Poskytovateľ sa zaväzuje, že s osobnými údajmi nebude nakladať a zaobchádzať v rozpore so všeobecne záväznými právnymi predpismi.
2. Klient udelením súhlasu zároveň potvrdzuje, že bol poučený o svojich právach uvedených v Zákone o ochrane osobných údajov.
3. Klient prijatím Zdravotnej starostlivosti a ostatných Služieb poskytovaných Poskytovateľom vyhlasuje, že súhlasí so spracovaním svojich osobných údajov spôsobom a v rozsahu uvedenom v Zákone o ochrane osobných údajov, a tento súhlas dáva na dobu neurčitú. Súhlas možno odvolať oznámením, zaslaným listom, alebo elektronickou formou na adresu sídla Prevádzkovateľa alebo na e-mailovú adresu info@fymas.sk.
4. Účelom spracovania osobných údajov Klienta je vedenie evidencie za účelom poskytnutia a skvalitnenia služieb, ktoré Poskytovateľ poskytuje Klientovi.
5. S výnimkou poskytnutia údajov vyžadovaných zákonom alebo inými všeobecne záväznými právnymi predpismi, Poskytovateľ neposkytne ani nesprístupní bez súhlasu Klienta žiadne osobné údaje tretím stranám alebo iným príjemcom.
XI. Spoločné a záverečné ustanovenia
1. Tieto VOP a právne vzťahy vzniknuté na ich základe sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
2. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Dohody a/alebo osobitnej zmluvy. Písomnou Dohodou a/alebo osobitnou zmluvou môže byť použitie jednotlivých ustanovení týchto VOP vylúčené alebo pozmenené. V prípade rozporov medzi znením VOP a ustanoveniami písomnej Dohody a/alebo osobitnej zmluvy, majú ustanovenia písomnej Dohody a/alebo osobitnej zmluvy prednosť.
3. Právne vzťahy medzi Poskytovateľom a Klientom, na ktoré sa vzťahujú tieto VOP a/alebo Dohoda, a ktoré nie sú upravené týmito VOP a/alebo Dohodou, sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, a to predovšetkým ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o zdravotnej starostlivosti, Zákona o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, a inými súvisiacimi všeobecne záväznými právnymi predpismi.
4. Klient uzatvorením Dohody, potvrdením rezervácie termínu Zdravotného výkonu alebo Služby, vyjadruje svoj súhlas s týmito VOP a zaväzuje sa ich dodržiavať. Poskytovateľ je oprávnený jednostranne zmeniť tieto VOP z dôvodu zmeny všeobecne záväzných právnych predpisov, upravujúcich vzťahy medzi Poskytovateľom a Klientom alebo na základe rozhodnutia Poskytovateľa. Zmena Podmienok sa oznamuje oznámením uverejneným na Internetovej stránke Poskytovateľa. Spolu s oznámením o zmene bude na Internetovej stránke Poskytovateľa zverejnené aj úplné znenie VOP po oznámenej zmene. Zmena Podmienok nadobúda účinnosť dňom jej uverejnenia na Internetovej stránke Poskytovateľa.
5. Tieto VOP platia po celú dobu platnosti a účinnosti právneho vzťahu medzi Poskytovateľom a Klientom založeného Dohodou a/alebo týmito VOP a aj po jeho skončení, a to až do úplného vyrovnania všetkých nárokov, ktoré z nich vyplývajú.
6. Ak by niektoré ustanovenia týchto VOP mali byť neplatnými už v čase vzniku zmluvného vzťahu medzi Poskytovateľom a Klientom. alebo ak sa stanú neplatnými neskôr, nie je tým dotknutá platnosť ostatných ustanovení VOP. Namiesto neplatných ustanovení sa použijú ustanovenia Občianskeho zákonníka a ostatných právnych predpisov platných a účinných na území Slovenskej republiky, ktoré sú svojim obsahom a účelom najbližšie obsahu a účelu VOP a/alebo Dohody.
7. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností platí, že akákoľvek písomná zásielka zasielaná Poskytovateľom Klientovi alebo Klientom Poskytovateľovi sa považuje za doručenú adresátovi uplynutím siedmeho dňa po odoslaní zásielky na poslednú známu adresu, resp. sídlo Poskytovateľa, pokiaľ sa nepreukáže skorší okamih doručenia. V prípadoch, kedy sa podľa týchto Podmienok predpokladá oznamovanie skutočností Klientom oznámením na Internetovej stránke Poskytovateľa, považujú sa takéto oznámenia za oznámené Klientom ich zverejnením oznámenia na uvedenej Internetovej stránke Poskytovateľa.
8. Tieto VOP strácajú platnosť a účinnosť dňom nadobudnutia platnosti a účinnosti nových všeobecných obchodných podmienok.
9. Tieto VOP sú účinné a záväzné odo dňa ich zverejnenia na Internetovej stránke Poskytovateľa, ak nie je vo VOP uvedený neskorší dátum. Tieto VOP sú k dispozícii k nahliadnutiu aj v tlačenej podobe v mieste Prevádzky Poskytovateľa.
V Bratislave, dňa 08.05.2024
OBCHODNÉ PODMIENKY
spoločnosti FYMAS s.r.o., so sídlom Úderncka 6088/3 11, 841 02 Bratislava, identifikačné číslo (IČO): 47 629 444, zapísanej v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Bratislava V, oddiel Sro, vložka 105407/B pre predaj produktov a služieb prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese www.fymas.sk.
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") obchodnej spoločnosti Centrum zdravia FYMAS s.r.o., so sídlom Pri Hrubej Lúke 11, 841 02 Bratislava, identifikačné číslo: 47 629 444, zapísanej v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Bratislava I, oddiel Sro, vložka 105407/B (ďalej len "obchodník") upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "kúpna zmluva") uzavieranej medzi obchodníkom a inou fyzickou osobou (ďalej len "kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu obchodníka. Internetový obchod je obchodníkom vedený na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.fymas.sk (ďalej len "webová stránka"), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len "webové rozhranie obchodu").
1.2. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, kedy osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od obchodníka, je právnickou osobou či osobou, ktorá jedná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.
1.3. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné zjednať v kúpnej zmluve. Odlišné dohody v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.
1.5. Znenie obchodných podmienok môže obchodník meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
1.6. Tovar dostupný v internetovom obchode obchodníka predstavuje najmä, nie však výlučne zdravotnícke, rehabilitačné, balančné a ortopedické pomôcky, čomu sú prispôsobené aj tieto obchodné podmienky.
1.7. Kupujúci vyhlasuje, že pred odoslaním objednávky tovaru sa podrobne oboznámil s týmito obchodnými podmienkami.
2. Používateľský účet
2.1. Na základe registrácie kupujúceho na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho používateľského rozhrania. Zo svojho používateľského rozhrania môže kupujúci objednávať tovar (ďalej len "používateľský účet"). V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci objednávať tovar tiež bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.
2.2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru bez registrácie je kupujúci povinný uviesť správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v používateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v používateľskom účte a pri objednávaní tovaru bez registrácie sú obchodníkom považované za správne.
2.3. Prístup k používateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho používateľského účtu.
2.4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.
2.5. Obchodník môže zrušiť používateľský účet, a to predovšetkým v prípade, keď kupujúci svoj používateľský účet dlhšie než [24 mesiacov] nevyužíva, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
2.6. Kupujúci berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to predovšetkým s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia obchodníka, resp. s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
3. Uzavretie kúpnej zmluvy
3.1. Celá prezentácia tovaru umiestnená na webovom rozhraní obchodu je informatívneho charakteru a obchodník nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
3.2. Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivých druhov tovaru a nákladov za vrátenie tovaru, v prípade, že tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovou cestou. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť obchodníka uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne zjednaných podmienok.
3.3. Webové rozhranie obchodu obsahuje tiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia výhradne v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
3.4. Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje predovšetkým informácie o:
3.4.1. objednávanom tovare (objednávaný tovar "vloží" kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
3.4.2. spôsoboch úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a
3.4.3. informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako "objednávka").
3.5. Pred zaslaním objednávky obchodníkovi je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho odhaliť a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní údajov do objednávky. Objednávku odošle kupujúci obchodníkovi kliknutím na tlačidlo "Objednať s povinnosťou platby". Údaje uvedené v objednávke sú obchodníkom považované za správne. Obchodník bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v používateľskom účte či v objednávke (ďalej len "elektronická adresa kupujúceho").
3.6. Kupujúci odoslaním objednávky výslovne potvrdzuje, že je oboznámený s povinnosťou zaplatiť cenu objednávky za objednaný tovar, dodanie tovaru a iné vopred určené náklady obchodníkovi.
3.7. Obchodník je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstve tovaru, výške kúpnej ceny, predpokladaných nákladoch na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
3.8. Zmluvný vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim vzniká doručením prijatej objednávky (akceptovaním), ktorá je obchodníkom zaslaná kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
3.9. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
3.10. Zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov obchodníka a kupujúceho.
4. Cena tovaru a platobné podmienky
4.1. Kupujúci sa zaväzuje uhradiť obchodníkovi za tovar a jeho dodanie dojednanú kúpnu cenu. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť obchodníkovi tiež náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je vyslovene uvedené inak, kúpnou cenou sú ďalej chápané aj náklady spojené s dodaním tovaru.
4.2. Kúpnu cenu môže kupujúci uhradiť obchodníkovi nasledujúcimi spôsobmi:
- platobnou kartou alebo v hotovosti v prevádzke obchodníka na adrese Údernícka 3, 851 01 Bratislava;
- bezhotovostne prostredníctvom platobného systému PayPal;
Obchodník si vyhradzuje právo upraviť spôsoby úhrady kúpnej ceny.
4.3. Obchodník nepožaduje od kupujúceho zálohu alebo inú podobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie čl. 4.6 obchodných podmienok ohľadom povinnosti uhradiť kúpnu cenu tovaru vopred.
4.4. V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri preberaní tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 3 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
4.5. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený v momente pripísania príslušnej sumy na účet obchodníka.
4.6. Obchodník je oprávnený, predovšetkým v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky (čl. 3.7), požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu.
4.7. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté obchodníkom kupujúcemu nie je možné navzájom kombinovať.
4.8. Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví obchodník ohľadom platieb vykonávaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Obchodník je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystaví obchodník kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.
4.9. Podľa zákona o evidencii tržieb je obchodník povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku najneskôr do 48 hodín.
5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
5.1. Kupujúci berie na vedomie, že nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy i) o dodávke tovaru, ktorý bol zhotovený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo vyrobený na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jeho osobu, ii) o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, iii) o predaji tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom, iv) o predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, alebo v) z iných dôvodov taxatívne uvedených v § 19 ods. 1 Zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
5.2. Ak sa nejedná o prípad uvedený v čl. 5.1 obchodných podmienok či o iný prípad, kedy nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy, má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa (i) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, (ii) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, (iii) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť obchodníkovi odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár poskytovaný obchodníkom, ktorý tvorí prílohu obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu prevádzky obchodníka či na adresu elektronickej pošty obchodníka info@fymas.sk
5.3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť kupujúcim obchodníkovi vrátený do štrnástich (14) dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy obchodníkovi. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, nesie kupujúci náklady spojené s vrátením tovaru obchodníkovi, a to aj v tom prípade, kedy tovar nemôže byť vrátený kvôli svojej povahe obvyklou poštovou cestou.
5.4. Kupujúci je povinný doručiť obchodníkovi tovar čistý, nepoužitý, nepoškodený, v originálnom balení, vrátane faktúry alebo iného dokladu o zaplatení tovaru obchodníkovi.
5.5. V prípade odstúpenia od zmluvy zodpovedá kupujúci obchodníkovi za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
5.6. Nárok na úhradu škody vzniknutej na tovare je obchodník oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
5.7. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok vráti obchodník peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým ich obchodník od kupujúceho prijal. Obchodník je taktiež oprávnený vrátiť prostriedky poskytnuté kupujúcim už pri vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, pokiaľ s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, obchodník nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar obchodníkovi odoslal.
5.8. V prípade, že je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi obchodníkom a kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeku účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom obchodníkovi vrátiť aj poskytnutý darček.
5.9. V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, tovar ani napriek predchádzajúcej výzve obchodníka, alebo dopravcu neprevezme, vzniká obchodníkovi nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru v zmysle objednávky. V takom prípade je obchodník tiež oprávnený odstúpiť od zmluvy a predať tovar tretej osobe.
5.10. V prípade neoprávneného odstúpenia od zmluvy je obchodník oprávnený vrátiť kupujúcemu tovar na náklady kupujúceho.
5.11. Obchodník je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzavretej s kupujúcim z dôvodu (i) vyššej moci, (ii) zo závažných prevádzkových dôvodov, (iii) vypredania svojich zásob tovaru, (iv) jeho nedostupnosti, (v) ak výrobca, alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v zmluve prerušil výrobu, zvýšil cenu, alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich zo zmluvy, alebo (vi) ak ani pri vynaložení značného úsilia, ktoré od neho možno spravodlivo požadovať, nie je schopný tovar dodať kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, alebo v cene dojednanej v zmluve, alebo (vii) podstatného porušenia povinností zo strany kupujúceho. Za podstatné porušenie zmluvných povinností sa na účely tohto ustanovenia považuje omeškanie kupujúceho s úhradou akéhokoľvek oprávneného a splatného finančného záväzku kupujúceho v zmysle týchto obchodných podmienok po dobu dlhšiu ako 14 (štrnásť) dní odo dňa lehoty splatnosti, resp. odo dňa dohodnutého v týchto obchodných podmienkach a/alebo v zmluve. V prípade, ak kupujúci uhradil kúpnu cenu, zaväzuje sa obchodník kupujúcemu kúpnu cenu v hodnote nedodaného tovaru vrátiť. V prípade, ak obchodník odstúpil od zmluvy z dôvodov uvedených pod písm. (vii) tohto bodu zmluvy, je kupujúci povinný v lehote 3 (troch) dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy zo strany obchodníka kupujúcemu, vrátiť obchodníkovi tovar, podľa možností čistý, nepoužitý, nepoškodený, v originálnom balení, vrátane faktúry alebo iného dokladu o zaplatení tovaru obchodníkovi. Ustanovenia bodov 5.5. až 5.8. týchto obchodných podmienok platia obdobne.
5.12. O odstúpení podľa predchádzajúceho bodu je obchodník povinný bezodkladne informovať kupujúceho, a to na e-mailovej adrese kupujúceho. V prípade, že je to možné je obchodník oprávnený ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie. Kupujúci má právo náhradné plnenie odmietnuť a odstúpiť od zmluvy.
5.13. Ktorákoľvek zo zmluvných strán je oprávnená odstúpiť od zmluvy v prípade zjavnej slovnej, číselnej, písomnej alebo akejkoľvek technickej chyby v cene tovaru. Za takúto zjavnú chybu sa považuje najmä zjavne odlišná cena ako bežná cena pre takýto typ alebo druh výrobku, resp. tovaru.
6. Preprava a dodanie tovaru
6.1. Na základe zmluvy sa obchodník zaväzuje doručiť a odovzdať kupujúcemu zakúpený tovar a umožniť mu nadobudnúť k nemu vlastnícke právo a Kupujúci sa zaväzuje tovar prevziať a zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu. Obchodník je povinný dodať kupujúcemu tovar v množstve, druhu, akosti, balení a v termíne v zmysle objednávky a tak, ako určuje zmluva a tieto obchodné podmienky.
6.2. Obchodník si splní svoju povinnosť dodať tovar kupujúcemu tak, že obchodník umožní kupujúcemu disponovať s tovarom na dojednanom mieste dodania.
6.3. Spôsob dodania tovaru je ponúkaný obchodníkom a zvolený kupujúcim pred uzavretím zmluvy. Dodanie tovaru sa uskutočňuje spravidla, nie však výlučne osobným prevzatím tovaru zo strany kupujúceho na adrese prevádzky obchodníka alebo prostredníctvom prepravnej spoločnosti (kuriér) zabezpečenej zo strany obchodníka.
6.4. Ak sa dodanie tovaru má uskutočniť na dodacej adrese, ktorú kupujúci uviedol v objednávke, je kupujúci povinný v objednávke uviesť existujúcu adresu a uviesť povinné údaje na účely dodania tovaru v rozsahu najmä, nie však výlučne: meno a priezvisko, bydlisko s uvedením názvu obce, ulice, popisného a/alebo orientačného čísla, PSČ, štát a telefónne číslo. Kupujúci berie na vedomie, že pre riadne a včasné doručenie tovaru sa mu odporúča uviesť takú adresu doručovania tovaru, kde je viditeľne označená budova tabuľkou so súpisným a orientačným číslom. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
6.5. Doba dodania tovaru je individuálna a je uvedená pri jednotlivých tovarových položkách v internetovom obchode obchodníka. Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy tovarov nie sú skladom, alebo v prípadoch vyššej moci, alebo iných odôvodnených prípadoch, sa môže dodacia lehota predĺžiť.
6.6. Obchodník nezodpovedá za omeškanie dodávky tovaru a za škodu, ktorá bola spôsobená dôsledkom toho, (i) že kupujúci pri objednávke túto náležite neskontroloval, (ii) nezadal všetky požadované údaje a/alebo (iii) vyplnil objednávkový formulár chybne, alebo (iv) v dôsledku odôvodnenej nemožnosti prepravnej spoločnosti tovar doručiť, a to najmä v prípadoch, ak sa adresa doručenia uvedená v objednávke nachádza na miestach s neupraveným povrchom vozovky, alebo na miestach, kde nie je možný bezproblémový prístup motorovým vozidlom za účelom dodania tovaru.
6.7. Nebezpečenstvo škody, náhodnej skazy a náhodného zhoršenia kvality predaného tovaru prechádza na kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou – spotrebiteľom prevzatím tovaru, pričom nezáleží na tom, či kupujúci prevezme tovar osobne, alebo prostredníctvom ním poverenej/splnomocnenej osoby. Pokiaľ mal kupujúci prevziať tovar od dopravcu, prechádza nebezpečenstvo náhodného zničenia a náhodného zhoršenia kvality zakúpeného tovaru na kupujúceho prevzatím tovaru na mieste dodania ním určenom.
6.8. Obchodník nezodpovedá za žiadnu škodu, ktorá by mohla byť spôsobená tretím osobám v súvislosti s používaním tovaru zo strany kupujúceho, alebo akejkoľvek tretej osoby.
6.5. Za účelom kontroly stavu tovaru je kupujúci povinný bezprostredne po prevzatí dodaného tovaru skontrolovať jeho stav, fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky tovaru. Ak je zistené narušenie obalu balenia či tovaru, či podozrenie z neoprávneného otvorenia zásielky, je kupujúci povinný tovar neprevziať. V opačnom prípade, akékoľvek reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru nemusia byť zo strany obchodníka akceptované. Kompletnosť, nepoškodený stav a prevzatie tovaru potvrdí kupujúci pri prevzatí tovaru podpisom na dodacom alebo prepravnom liste a/alebo preberacom protokole.
6.6. Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť zvláštne dodacie podmienky obchodníka, ak sú obchodníkom vydané.
7. Práva z vadného plnenia
7.1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (predovšetkým ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a inými všeobecne záväznými právnymi predpismi).
7.2. Obchodník zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar pri preberaní nemá vady. Predovšetkým obchodník zodpovedá kupujúcemu za to, že v dobe, kedy kupujúci tovar prebral:
7.2.1. má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli a v prípade, že dohoda chýba, má také vlastnosti, ktoré obchodník alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi realizovanej,
7.2.2. sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie obchodník uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohto druhu obvykle používa,
7.2.3. tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutému vzorku alebo predlohe, v prípade, že bola kvalita alebo prevedenie určené podľa dohodnutého vzorku alebo predlohy,
7.2.4. je tovar v odpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
7.2.5. tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
7.3. Ustanovenia uvedené v čl. 7.2 obchodných podmienok sa nepoužijú pri tovare predávanom za nižšiu cenu za vadu, kvôli ktorej bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebovanie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním, pri použitom tovare na vadu odpovedajúcemu miere používania alebo opotrebovania, ktoré tovar mal pri prebraní kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
7.4. Ak ide o vadu Tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo požadovať (i) aby bola takáto vada tovaru bezplatne, včas a riadne odstránená, alebo (ii) výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Obchodník je oprávnený namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
7.5. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo (i) na výmenu veci, alebo má právo (ii) od zmluvy odstúpiť. Rovnaké práva má kupujúci aj v prípade, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (opätovným vyskytnutím sa vady po oprave sa rozumejú vady, ktoré sa vyskytli aspoň po dvoch predchádzajúcich opravách rovnakej vady) alebo pre väčší počet vád (ak v dobe uplatnenia reklamácie má tovar aspoň dve rôzne odstrániteľné vady) tovar riadne užívať. Ak ide o neodstrániteľné vady, ktoré nebránia riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny Tovaru.
7.6. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré z predmetných práv zo zodpovednosti za vady uplatňuje, pričom svoje rozhodnutie je kupujúci povinný oznámiť obchodníkovi spolu s uplatnením reklamácie, alebo bez zbytočného odkladu po uplatnení reklamácie, aby mohol obchodník určiť spôsob vybavenia reklamácie.
7.7. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru, ktoré (i) vznikli nesprávnym užívaním, starostlivosťou, skladovaním, ošetrovaním, údržbou, zásahom kupujúceho, alebo mechanickým poškodením tovaru, (ii) o ktorých kupujúci pri prevzatí tovaru vedel, resp. bol na vyslovene upozornený, (iii) pre ktoré bola poskytnutá zľava z kúpnej ceny, (iv) sú spôsobené bežným opotrebením tovaru spôsobeného jeho bežným používaním, v dôsledku prirodzených zmien materiálu, (v) ktoré vyplývajú z povahy tovaru, ktorého životnosť (funkcia) je obmedzená na kratší čas použitia, (vi) pri použitom tovare za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením, (vii) ktoré kupujúci spôsobil sám, ktoré boli spôsobené neoprávneným a neodborným zásahom, (viii) ktoré vznikli v dôsledku vyššej moci (prírodné javy, záplavy, krupobitie a pod.).
7.8. V prípade, ak je súčasťou tovaru aj návod na použitie a/alebo údržbu a kupujúci tento návod nedodrží, nemá právo na vytknutie vady.
7.9. Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu u obchodníka jedným z nasledovných spôsobov:
a) elektronickými prostriedkami (e-mail) na adresu: info@fymas.sk, alebo
b) písomne na adresu sídla obchodníka: Centrum zdravia FYMAS s.r.o., Pri Hrubej Lúke 11, 841 02 Bratislava.
7.10. Z reklamácie musí byť zrejmé, kto ju podáva, čoho sa domáha a táto musí byť uplatnená bezodkladne v lehotách podľa týchto obchodných podmienok.
7.11. Lehota pre vybavenie reklamácie začína plynúť až odo dňa, kedy boli obchodníkovi preukázané všetky tvrdené skutočnosti, ktorých preukázanie zo strany kupujúceho je nevyhnutné pre riadne vedenie a ukončenie reklamačného konania.
7.12. Kupujúci je povinný poskytnúť obchodníkovi potrebnú súčinnosť nevyhnutnú pre vybavenie reklamácie. Kupujúci je povinný doručiť obchodníkovi reklamovaný tovar podľa možností čistý, nepoužitý, nepoškodený, v originálnom balení, vrátane faktúry alebo iného dokladu o zaplatení tovaru obchodníkovi, v opačnom prípade nie je možné pristúpiť k vybaveniu reklamácie.
7.13. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, zodpovedá obchodník za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (ďalej len "Záruka").
7.14. Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu ihneď, bez zbytočného odkladu po zistení reklamovanej skutočnosti, v odôvodnených prípadoch do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia záručnej doby. Záručná doba je 24 mesiacov, ak platné právne predpisy Slovenskej republiky neustanovujú kratšiu záručnú dobu pre určité druhy tovaru. Záručná doba v prípade Kupujúceho, ktorý je Podnikateľom je 12 mesiacov.
7.15. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
7.16. Záruka sa vzťahuje výlučne na vady zistené v záručnej dobe a spôsobené chybou materiálu, chybnou konštrukciou alebo chybným spracovaním. Záruka sa vzťahuje aj na skryté vady na tovare.
7.17. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Práva zo zodpovednosti za vady pri tovare, ktoré podlieha rýchlej skaze, sa musia uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po prevzatí tovaru, inak tieto práva zaniknú.
7.18. Reklamácia tovaru kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom bude vybavená ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 (troch) pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku (tovaru), najneskôr do 30 (tridsiatich) dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Obchodník vydá kupujúcemu písomný doklad o vybavení reklamácie najneskôr do 30 (tridsiatich) dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
7.19. Reklamácia tovaru kupujúceho, ktorý je podnikateľom bude vybavená v lehote do 60 (šesťdesiat) dní. Obchodník vydá kupujúcemu písomný doklad o vybavení reklamácie najneskôr do 60 (šesťdesiatich) dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
7.20. Vybavenie reklamácie znamená ukončenie reklamačného konania jedným z nasledujúcich spôsobov: (i) odovzdaním opraveného výrobku (tovaru), b) výmenou výrobku (tovaru), c) vrátením ceny výrobku (tovaru), d) vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku (tovaru), e) písomnou výzvou na prevzatie plnenia (vymeneného výrobku, opraveného výrobku, peňazí), alebo f) odôvodneným zamietnutím reklamácie.
8. Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán
8.1. Kupujúci nadobudne vlastníctvo tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
8.2. Vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje obchodník prostredníctvom elektronickej adresy info@fymas.sk. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho pošle obchodník na elektronickú adresu kupujúceho.
8.3. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je určená príslušná Slovenská obchodná inšpekcia.
8.4. Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike, so sídlom Mlynské nivy 4924/44A, 82715 Bratislava, internetová adresa: https://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 zo dňa 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadení (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
8.5. Obchodník je oprávnený k predaju tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov.
9. Ochrana osobných údajov
9.1. Predávajúci prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú by mohli narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť informačných systémov Predávajúceho.
9.2 Spracúvanie osobných údajov sa riadi zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (GDPR).
9.3 Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené na webovej stránke www.fymas.sk v časti Ochrana osobných údajov.
10. Zasielanie obchodných oznámení a ukladanie cookies
10.1. Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom obchodníka na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení obchodníkom na elektronickú adresu kupujúceho.
10.2. Kupujúci súhlasí s ukladaním tzv. cookies na jeho počítači. V prípade, že je nákup na webovej stránke možné vykonať a záväzky obchodníka vyplývajúce z kúpnej zmluvy je možné plniť bez toho, aby dochádzalo k ukladaniu tzv. cookies na počítači kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
11. Doručovanie
11.1. Kupujúcemu môže byť doručované na elektronickú adresu kupujúceho.
12. Záverečné ustanovenia
12.1. Tieto obchodné podmienky a právne vzťahy vzniknuté na ich základe a/alebo na základe zmluvy, alebo súvisiace s týmito obchodnými podmienkami a/alebo so zmluvou sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Uvedené platí aj v prípade, že kupujúci je cudzinec, zahraničná osoba, alebo osoba bez štátnej príslušnosti, ak nie je v zmluve uvedené inak.
12.2. Ak by niektoré ustanovenia týchto obchodných podmienok a/alebo zmluvy mali byť neplatnými už v čase vzniku zmluvného vzťahu medzi obchodníkom a kupujúcim, alebo ak sa stanú neplatnými neskôr, nie je tým dotknutá platnosť ostatných ustanovení obchodných podmienok a/alebo zmluvy. Namiesto neplatných ustanovení sa použijú ustanovenia Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a ostatných právnych predpisov platných a účinných na území Slovenskej republiky, ktoré sú svojim obsahom a účelom najbližšie obsahu a účelu obchodných podmienok a/alebo zmluvy.
12.3. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná obchodníkom v elektronickej podobe a nie je prístupná.
12.4. Prílohu obchodných podmienok tvorí vzorový formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy.
12.5. Kontaktné údaje obchodníka: adresa pre doručovanie, adresa elektronickej pošty, telefón - tak ako sú uvedené v aktuálnom znení na www.fymas.sk/kontakt.
12.6. Tieto obchodné podmienky platia po celú dobu platnosti a účinnosti právneho vzťahu medzi obchodníkom a kupujúcim založeného zmluvou, a aj po ich skončení, a to až do úplného vyrovnania všetkých nárokov, ktoré z nich vyplývajú. Platne uzavretá zmluva sa spravuje obchodnými podmienkami platnými v čase jej uzavretia.
V Bratislave dňa 01.11.2024