Obchodné podmienky
pre E-SHOP
OBCHODNÉ PODMIENKY
spoločnosti FYMAS s.r.o., so sídlom Úderncka 6088/3 11, 841 02 Bratislava, identifikačné číslo (IČO): 47 629 444, zapísanej v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Bratislava V, oddiel Sro, vložka 105407/B pre predaj produktov a služieb prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese www.fymas.sk.
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") obchodnej spoločnosti Centrum zdravia FYMAS s.r.o., so sídlom Pri Hrubej Lúke 11, 841 02 Bratislava, identifikačné číslo: 47 629 444, zapísanej v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Bratislava I, oddiel Sro, vložka 105407/B (ďalej len "obchodník") upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "kúpna zmluva") uzavieranej medzi obchodníkom a inou fyzickou osobou (ďalej len "kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu obchodníka. Internetový obchod je obchodníkom vedený na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.fymas.sk (ďalej len "webová stránka"), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len "webové rozhranie obchodu").
1.2. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, kedy osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od obchodníka, je právnickou osobou či osobou, ktorá jedná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.
1.3. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné zjednať v kúpnej zmluve. Odlišné dohody v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.
1.5. Znenie obchodných podmienok môže obchodník meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
1.6. Tovar dostupný v internetovom obchode obchodníka predstavuje najmä, nie však výlučne zdravotnícke, rehabilitačné, balančné a ortopedické pomôcky, čomu sú prispôsobené aj tieto obchodné podmienky.
1.7. Kupujúci vyhlasuje, že pred odoslaním objednávky tovaru sa podrobne oboznámil s týmito obchodnými podmienkami.
2. Používateľský účet
2.1. Na základe registrácie kupujúceho na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho používateľského rozhrania. Zo svojho používateľského rozhrania môže kupujúci objednávať tovar (ďalej len "používateľský účet"). V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci objednávať tovar tiež bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.
2.2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru bez registrácie je kupujúci povinný uviesť správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v používateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v používateľskom účte a pri objednávaní tovaru bez registrácie sú obchodníkom považované za správne.
2.3. Prístup k používateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho používateľského účtu.
2.4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.
2.5. Obchodník môže zrušiť používateľský účet, a to predovšetkým v prípade, keď kupujúci svoj používateľský účet dlhšie než [24 mesiacov] nevyužíva, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
2.6. Kupujúci berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to predovšetkým s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia obchodníka, resp. s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
3. Uzavretie kúpnej zmluvy
3.1. Celá prezentácia tovaru umiestnená na webovom rozhraní obchodu je informatívneho charakteru a obchodník nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
3.2. Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivých druhov tovaru a nákladov za vrátenie tovaru, v prípade, že tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovou cestou. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť obchodníka uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne zjednaných podmienok.
3.3. Webové rozhranie obchodu obsahuje tiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia výhradne v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
3.4. Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje predovšetkým informácie o:
3.4.1. objednávanom tovare (objednávaný tovar "vloží" kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
3.4.2. spôsoboch úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a
3.4.3. informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako "objednávka").
3.5. Pred zaslaním objednávky obchodníkovi je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho odhaliť a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní údajov do objednávky. Objednávku odošle kupujúci obchodníkovi kliknutím na tlačidlo "Objednať s povinnosťou platby". Údaje uvedené v objednávke sú obchodníkom považované za správne. Obchodník bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v používateľskom účte či v objednávke (ďalej len "elektronická adresa kupujúceho").
3.6. Kupujúci odoslaním objednávky výslovne potvrdzuje, že je oboznámený s povinnosťou zaplatiť cenu objednávky za objednaný tovar, dodanie tovaru a iné vopred určené náklady obchodníkovi.
3.7. Obchodník je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstve tovaru, výške kúpnej ceny, predpokladaných nákladoch na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
3.8. Zmluvný vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim vzniká doručením prijatej objednávky (akceptovaním), ktorá je obchodníkom zaslaná kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
3.9. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
3.10. Zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov obchodníka a kupujúceho.
4. Cena tovaru a platobné podmienky
4.1. Kupujúci sa zaväzuje uhradiť obchodníkovi za tovar a jeho dodanie dojednanú kúpnu cenu. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť obchodníkovi tiež náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je vyslovene uvedené inak, kúpnou cenou sú ďalej chápané aj náklady spojené s dodaním tovaru.
4.2. Kúpnu cenu môže kupujúci uhradiť obchodníkovi nasledujúcimi spôsobmi:
- platobnou kartou alebo v hotovosti v prevádzke obchodníka na adrese Údernícka 3, 851 01 Bratislava;
- bezhotovostne prostredníctvom platobného systému PayPal;
Obchodník si vyhradzuje právo upraviť spôsoby úhrady kúpnej ceny.
4.3. Obchodník nepožaduje od kupujúceho zálohu alebo inú podobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie čl. 4.6 obchodných podmienok ohľadom povinnosti uhradiť kúpnu cenu tovaru vopred.
4.4. V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri preberaní tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 3 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
4.5. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený v momente pripísania príslušnej sumy na účet obchodníka.
4.6. Obchodník je oprávnený, predovšetkým v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky (čl. 3.7), požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu.
4.7. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté obchodníkom kupujúcemu nie je možné navzájom kombinovať.
4.8. Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví obchodník ohľadom platieb vykonávaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Obchodník je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystaví obchodník kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.
4.9. Podľa zákona o evidencii tržieb je obchodník povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku najneskôr do 48 hodín.
5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
5.1. Kupujúci berie na vedomie, že nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy i) o dodávke tovaru, ktorý bol zhotovený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo vyrobený na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jeho osobu, ii) o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, iii) o predaji tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom, iv) o predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, alebo v) z iných dôvodov taxatívne uvedených v § 19 ods. 1 Zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
5.2. Ak sa nejedná o prípad uvedený v čl. 5.1 obchodných podmienok či o iný prípad, kedy nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy, má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa (i) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, (ii) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, (iii) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť obchodníkovi odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár poskytovaný obchodníkom, ktorý tvorí prílohu obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu prevádzky obchodníka či na adresu elektronickej pošty obchodníka info@fymas.sk
5.3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť kupujúcim obchodníkovi vrátený do štrnástich (14) dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy obchodníkovi. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, nesie kupujúci náklady spojené s vrátením tovaru obchodníkovi, a to aj v tom prípade, kedy tovar nemôže byť vrátený kvôli svojej povahe obvyklou poštovou cestou.
5.4. Kupujúci je povinný doručiť obchodníkovi tovar čistý, nepoužitý, nepoškodený, v originálnom balení, vrátane faktúry alebo iného dokladu o zaplatení tovaru obchodníkovi.
5.5. V prípade odstúpenia od zmluvy zodpovedá kupujúci obchodníkovi za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
5.6. Nárok na úhradu škody vzniknutej na tovare je obchodník oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
5.7. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok vráti obchodník peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým ich obchodník od kupujúceho prijal. Obchodník je taktiež oprávnený vrátiť prostriedky poskytnuté kupujúcim už pri vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, pokiaľ s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, obchodník nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar obchodníkovi odoslal.
5.8. V prípade, že je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi obchodníkom a kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeku účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom obchodníkovi vrátiť aj poskytnutý darček.
5.9. V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, tovar ani napriek predchádzajúcej výzve obchodníka, alebo dopravcu neprevezme, vzniká obchodníkovi nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru v zmysle objednávky. V takom prípade je obchodník tiež oprávnený odstúpiť od zmluvy a predať tovar tretej osobe.
5.10. V prípade neoprávneného odstúpenia od zmluvy je obchodník oprávnený vrátiť kupujúcemu tovar na náklady kupujúceho.
5.11. Obchodník je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzavretej s kupujúcim z dôvodu (i) vyššej moci, (ii) zo závažných prevádzkových dôvodov, (iii) vypredania svojich zásob tovaru, (iv) jeho nedostupnosti, (v) ak výrobca, alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v zmluve prerušil výrobu, zvýšil cenu, alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich zo zmluvy, alebo (vi) ak ani pri vynaložení značného úsilia, ktoré od neho možno spravodlivo požadovať, nie je schopný tovar dodať kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, alebo v cene dojednanej v zmluve, alebo (vii) podstatného porušenia povinností zo strany kupujúceho. Za podstatné porušenie zmluvných povinností sa na účely tohto ustanovenia považuje omeškanie kupujúceho s úhradou akéhokoľvek oprávneného a splatného finančného záväzku kupujúceho v zmysle týchto obchodných podmienok po dobu dlhšiu ako 14 (štrnásť) dní odo dňa lehoty splatnosti, resp. odo dňa dohodnutého v týchto obchodných podmienkach a/alebo v zmluve. V prípade, ak kupujúci uhradil kúpnu cenu, zaväzuje sa obchodník kupujúcemu kúpnu cenu v hodnote nedodaného tovaru vrátiť. V prípade, ak obchodník odstúpil od zmluvy z dôvodov uvedených pod písm. (vii) tohto bodu zmluvy, je kupujúci povinný v lehote 3 (troch) dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy zo strany obchodníka kupujúcemu, vrátiť obchodníkovi tovar, podľa možností čistý, nepoužitý, nepoškodený, v originálnom balení, vrátane faktúry alebo iného dokladu o zaplatení tovaru obchodníkovi. Ustanovenia bodov 5.5. až 5.8. týchto obchodných podmienok platia obdobne.
5.12. O odstúpení podľa predchádzajúceho bodu je obchodník povinný bezodkladne informovať kupujúceho, a to na e-mailovej adrese kupujúceho. V prípade, že je to možné je obchodník oprávnený ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie. Kupujúci má právo náhradné plnenie odmietnuť a odstúpiť od zmluvy.
5.13. Ktorákoľvek zo zmluvných strán je oprávnená odstúpiť od zmluvy v prípade zjavnej slovnej, číselnej, písomnej alebo akejkoľvek technickej chyby v cene tovaru. Za takúto zjavnú chybu sa považuje najmä zjavne odlišná cena ako bežná cena pre takýto typ alebo druh výrobku, resp. tovaru.
6. Preprava a dodanie tovaru
6.1. Na základe zmluvy sa obchodník zaväzuje doručiť a odovzdať kupujúcemu zakúpený tovar a umožniť mu nadobudnúť k nemu vlastnícke právo a Kupujúci sa zaväzuje tovar prevziať a zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu. Obchodník je povinný dodať kupujúcemu tovar v množstve, druhu, akosti, balení a v termíne v zmysle objednávky a tak, ako určuje zmluva a tieto obchodné podmienky.
6.2. Obchodník si splní svoju povinnosť dodať tovar kupujúcemu tak, že obchodník umožní kupujúcemu disponovať s tovarom na dojednanom mieste dodania.
6.3. Spôsob dodania tovaru je ponúkaný obchodníkom a zvolený kupujúcim pred uzavretím zmluvy. Dodanie tovaru sa uskutočňuje spravidla, nie však výlučne osobným prevzatím tovaru zo strany kupujúceho na adrese prevádzky obchodníka alebo prostredníctvom prepravnej spoločnosti (kuriér) zabezpečenej zo strany obchodníka.
6.4. Ak sa dodanie tovaru má uskutočniť na dodacej adrese, ktorú kupujúci uviedol v objednávke, je kupujúci povinný v objednávke uviesť existujúcu adresu a uviesť povinné údaje na účely dodania tovaru v rozsahu najmä, nie však výlučne: meno a priezvisko, bydlisko s uvedením názvu obce, ulice, popisného a/alebo orientačného čísla, PSČ, štát a telefónne číslo. Kupujúci berie na vedomie, že pre riadne a včasné doručenie tovaru sa mu odporúča uviesť takú adresu doručovania tovaru, kde je viditeľne označená budova tabuľkou so súpisným a orientačným číslom. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
6.5. Doba dodania tovaru je individuálna a je uvedená pri jednotlivých tovarových položkách v internetovom obchode obchodníka. Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy tovarov nie sú skladom, alebo v prípadoch vyššej moci, alebo iných odôvodnených prípadoch, sa môže dodacia lehota predĺžiť.
6.6. Obchodník nezodpovedá za omeškanie dodávky tovaru a za škodu, ktorá bola spôsobená dôsledkom toho, (i) že kupujúci pri objednávke túto náležite neskontroloval, (ii) nezadal všetky požadované údaje a/alebo (iii) vyplnil objednávkový formulár chybne, alebo (iv) v dôsledku odôvodnenej nemožnosti prepravnej spoločnosti tovar doručiť, a to najmä v prípadoch, ak sa adresa doručenia uvedená v objednávke nachádza na miestach s neupraveným povrchom vozovky, alebo na miestach, kde nie je možný bezproblémový prístup motorovým vozidlom za účelom dodania tovaru.
6.7. Nebezpečenstvo škody, náhodnej skazy a náhodného zhoršenia kvality predaného tovaru prechádza na kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou – spotrebiteľom prevzatím tovaru, pričom nezáleží na tom, či kupujúci prevezme tovar osobne, alebo prostredníctvom ním poverenej/splnomocnenej osoby. Pokiaľ mal kupujúci prevziať tovar od dopravcu, prechádza nebezpečenstvo náhodného zničenia a náhodného zhoršenia kvality zakúpeného tovaru na kupujúceho prevzatím tovaru na mieste dodania ním určenom.
6.8. Obchodník nezodpovedá za žiadnu škodu, ktorá by mohla byť spôsobená tretím osobám v súvislosti s používaním tovaru zo strany kupujúceho, alebo akejkoľvek tretej osoby.
6.5. Za účelom kontroly stavu tovaru je kupujúci povinný bezprostredne po prevzatí dodaného tovaru skontrolovať jeho stav, fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky tovaru. Ak je zistené narušenie obalu balenia či tovaru, či podozrenie z neoprávneného otvorenia zásielky, je kupujúci povinný tovar neprevziať. V opačnom prípade, akékoľvek reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru nemusia byť zo strany obchodníka akceptované. Kompletnosť, nepoškodený stav a prevzatie tovaru potvrdí kupujúci pri prevzatí tovaru podpisom na dodacom alebo prepravnom liste a/alebo preberacom protokole.
6.6. Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť zvláštne dodacie podmienky obchodníka, ak sú obchodníkom vydané.
7. Práva z vadného plnenia
7.1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (predovšetkým ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a inými všeobecne záväznými právnymi predpismi).
7.2. Obchodník zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar pri preberaní nemá vady. Predovšetkým obchodník zodpovedá kupujúcemu za to, že v dobe, kedy kupujúci tovar prebral:
7.2.1. má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli a v prípade, že dohoda chýba, má také vlastnosti, ktoré obchodník alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi realizovanej,
7.2.2. sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie obchodník uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohto druhu obvykle používa,
7.2.3. tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutému vzorku alebo predlohe, v prípade, že bola kvalita alebo prevedenie určené podľa dohodnutého vzorku alebo predlohy,
7.2.4. je tovar v odpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
7.2.5. tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
7.3. Ustanovenia uvedené v čl. 7.2 obchodných podmienok sa nepoužijú pri tovare predávanom za nižšiu cenu za vadu, kvôli ktorej bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebovanie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním, pri použitom tovare na vadu odpovedajúcemu miere používania alebo opotrebovania, ktoré tovar mal pri prebraní kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
7.4. Ak ide o vadu Tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo požadovať (i) aby bola takáto vada tovaru bezplatne, včas a riadne odstránená, alebo (ii) výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Obchodník je oprávnený namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
7.5. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo (i) na výmenu veci, alebo má právo (ii) od zmluvy odstúpiť. Rovnaké práva má kupujúci aj v prípade, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (opätovným vyskytnutím sa vady po oprave sa rozumejú vady, ktoré sa vyskytli aspoň po dvoch predchádzajúcich opravách rovnakej vady) alebo pre väčší počet vád (ak v dobe uplatnenia reklamácie má tovar aspoň dve rôzne odstrániteľné vady) tovar riadne užívať. Ak ide o neodstrániteľné vady, ktoré nebránia riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny Tovaru.
7.6. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré z predmetných práv zo zodpovednosti za vady uplatňuje, pričom svoje rozhodnutie je kupujúci povinný oznámiť obchodníkovi spolu s uplatnením reklamácie, alebo bez zbytočného odkladu po uplatnení reklamácie, aby mohol obchodník určiť spôsob vybavenia reklamácie.
7.7. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru, ktoré (i) vznikli nesprávnym užívaním, starostlivosťou, skladovaním, ošetrovaním, údržbou, zásahom kupujúceho, alebo mechanickým poškodením tovaru, (ii) o ktorých kupujúci pri prevzatí tovaru vedel, resp. bol na vyslovene upozornený, (iii) pre ktoré bola poskytnutá zľava z kúpnej ceny, (iv) sú spôsobené bežným opotrebením tovaru spôsobeného jeho bežným používaním, v dôsledku prirodzených zmien materiálu, (v) ktoré vyplývajú z povahy tovaru, ktorého životnosť (funkcia) je obmedzená na kratší čas použitia, (vi) pri použitom tovare za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením, (vii) ktoré kupujúci spôsobil sám, ktoré boli spôsobené neoprávneným a neodborným zásahom, (viii) ktoré vznikli v dôsledku vyššej moci (prírodné javy, záplavy, krupobitie a pod.).
7.8. V prípade, ak je súčasťou tovaru aj návod na použitie a/alebo údržbu a kupujúci tento návod nedodrží, nemá právo na vytknutie vady.
7.9. Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu u obchodníka jedným z nasledovných spôsobov:
a) elektronickými prostriedkami (e-mail) na adresu: info@fymas.sk, alebo
b) písomne na adresu sídla obchodníka: Centrum zdravia FYMAS s.r.o., Pri Hrubej Lúke 11, 841 02 Bratislava.
7.10. Z reklamácie musí byť zrejmé, kto ju podáva, čoho sa domáha a táto musí byť uplatnená bezodkladne v lehotách podľa týchto obchodných podmienok.
7.11. Lehota pre vybavenie reklamácie začína plynúť až odo dňa, kedy boli obchodníkovi preukázané všetky tvrdené skutočnosti, ktorých preukázanie zo strany kupujúceho je nevyhnutné pre riadne vedenie a ukončenie reklamačného konania.
7.12. Kupujúci je povinný poskytnúť obchodníkovi potrebnú súčinnosť nevyhnutnú pre vybavenie reklamácie. Kupujúci je povinný doručiť obchodníkovi reklamovaný tovar podľa možností čistý, nepoužitý, nepoškodený, v originálnom balení, vrátane faktúry alebo iného dokladu o zaplatení tovaru obchodníkovi, v opačnom prípade nie je možné pristúpiť k vybaveniu reklamácie.
7.13. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, zodpovedá obchodník za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (ďalej len "Záruka").
7.14. Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu ihneď, bez zbytočného odkladu po zistení reklamovanej skutočnosti, v odôvodnených prípadoch do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia záručnej doby. Záručná doba je 24 mesiacov, ak platné právne predpisy Slovenskej republiky neustanovujú kratšiu záručnú dobu pre určité druhy tovaru. Záručná doba v prípade Kupujúceho, ktorý je Podnikateľom je 12 mesiacov.
7.15. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
7.16. Záruka sa vzťahuje výlučne na vady zistené v záručnej dobe a spôsobené chybou materiálu, chybnou konštrukciou alebo chybným spracovaním. Záruka sa vzťahuje aj na skryté vady na tovare.
7.17. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Práva zo zodpovednosti za vady pri tovare, ktoré podlieha rýchlej skaze, sa musia uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po prevzatí tovaru, inak tieto práva zaniknú.
7.18. Reklamácia tovaru kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom bude vybavená ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 (troch) pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku (tovaru), najneskôr do 30 (tridsiatich) dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Obchodník vydá kupujúcemu písomný doklad o vybavení reklamácie najneskôr do 30 (tridsiatich) dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
7.19. Reklamácia tovaru kupujúceho, ktorý je podnikateľom bude vybavená v lehote do 60 (šesťdesiat) dní. Obchodník vydá kupujúcemu písomný doklad o vybavení reklamácie najneskôr do 60 (šesťdesiatich) dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
7.20. Vybavenie reklamácie znamená ukončenie reklamačného konania jedným z nasledujúcich spôsobov: (i) odovzdaním opraveného výrobku (tovaru), b) výmenou výrobku (tovaru), c) vrátením ceny výrobku (tovaru), d) vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku (tovaru), e) písomnou výzvou na prevzatie plnenia (vymeneného výrobku, opraveného výrobku, peňazí), alebo f) odôvodneným zamietnutím reklamácie.
8. Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán
8.1. Kupujúci nadobudne vlastníctvo tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
8.2. Vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje obchodník prostredníctvom elektronickej adresy info@fymas.sk. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho pošle obchodník na elektronickú adresu kupujúceho.
8.3. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je určená príslušná Slovenská obchodná inšpekcia.
8.4. Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike, so sídlom Mlynské nivy 4924/44A, 82715 Bratislava, internetová adresa: https://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 zo dňa 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadení (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
8.5. Obchodník je oprávnený k predaju tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov.
9. Ochrana osobných údajov
9.1. Predávajúci prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú by mohli narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť informačných systémov Predávajúceho.
9.2 Spracúvanie osobných údajov sa riadi zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (GDPR).
9.3 Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené na webovej stránke www.fymas.sk v časti Ochrana osobných údajov.
10. Zasielanie obchodných oznámení a ukladanie cookies
10.1. Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom obchodníka na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení obchodníkom na elektronickú adresu kupujúceho.
10.2. Kupujúci súhlasí s ukladaním tzv. cookies na jeho počítači. V prípade, že je nákup na webovej stránke možné vykonať a záväzky obchodníka vyplývajúce z kúpnej zmluvy je možné plniť bez toho, aby dochádzalo k ukladaniu tzv. cookies na počítači kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
11. Doručovanie
11.1. Kupujúcemu môže byť doručované na elektronickú adresu kupujúceho.
12. Záverečné ustanovenia
12.1. Tieto obchodné podmienky a právne vzťahy vzniknuté na ich základe a/alebo na základe zmluvy, alebo súvisiace s týmito obchodnými podmienkami a/alebo so zmluvou sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Uvedené platí aj v prípade, že kupujúci je cudzinec, zahraničná osoba, alebo osoba bez štátnej príslušnosti, ak nie je v zmluve uvedené inak.
12.2. Ak by niektoré ustanovenia týchto obchodných podmienok a/alebo zmluvy mali byť neplatnými už v čase vzniku zmluvného vzťahu medzi obchodníkom a kupujúcim, alebo ak sa stanú neplatnými neskôr, nie je tým dotknutá platnosť ostatných ustanovení obchodných podmienok a/alebo zmluvy. Namiesto neplatných ustanovení sa použijú ustanovenia Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a ostatných právnych predpisov platných a účinných na území Slovenskej republiky, ktoré sú svojim obsahom a účelom najbližšie obsahu a účelu obchodných podmienok a/alebo zmluvy.
12.3. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná obchodníkom v elektronickej podobe a nie je prístupná.
12.4. Prílohu obchodných podmienok tvorí vzorový formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy.
12.5. Kontaktné údaje obchodníka: adresa pre doručovanie, adresa elektronickej pošty, telefón - tak ako sú uvedené v aktuálnom znení na www.fymas.sk/kontakt.
12.6. Tieto obchodné podmienky platia po celú dobu platnosti a účinnosti právneho vzťahu medzi obchodníkom a kupujúcim založeného zmluvou, a aj po ich skončení, a to až do úplného vyrovnania všetkých nárokov, ktoré z nich vyplývajú. Platne uzavretá zmluva sa spravuje obchodnými podmienkami platnými v čase jej uzavretia.
V Bratislave dňa 01.11.2024