Tehotné a mamičky

individuálnym prístupom k zdraviu Vášho dieťatka

MÁTE STRACH Z PÔRODNEJ BOLESTI ? NA TÚTO SITUÁCIU SA DÁ PRIPRAVIŤ A NAUČIŤ SA PRACOVAŤ S BOLESŤOU.

Pôrodná bolesť je len vnem, ktorý môžeme vnímať pozitívne s vidinou narodenia vytúženého bábätka. V našich prednáškach predpôrodnej prípravy alebo individuálnej starostlivosti sa diskutuje na všetky potrebné témy ktoré Vám pomôžu zvládnuť váš veľký deň.

Prečo je dôležité aby sa budúca mamička na pôrod pripravovala

Cieľom individuálnej alebo skupinovej prípravy na pôrod je fyzická a duševná zdatnosť. Byť informovaná o zmenách počas tehotenstva a o jednotlivých fázach pôrodu pomáha zvládnuť stres a zachovať pokoj. Nepodliehať panike a spolupracovť pri pôrode.

Základom predpôrodnej prípravy je starostlivosť o panvového dna. Vedieť svaly panvového dna aktivovať ale taktiež relaxovať. Panvového dno by malo byť pevné, pružné a schopné spolupracovať so zvyškom tela. Ak svaly viete ovládať, s ľahkosťou zvládnete váhu bábätka počas tehotenstva, absolvujete pôrod a rýchlo sa zregenerujete po pôrode.

Vo Fymase kladieme dôraz na individuálny prístup. Každá mamička má svoje potreby. Individuálne stretnutia prispôsobujeme aktuálnemu stavu mamičky. Terapia je vždy kombinovaná. Mäkké a manuálne techniky pre tehotné uvoľňujú bolestivé zóny. Jedná sa o špeciálne prispôsobenú verziu vhodnú pre tehotné, ktorá pomáha uvoľniť napätie svalov, bolesť a urýchliť regeneráciu. Cvičenie počas tehotenstva udržiava kondíciu svalstva. Snažíme sa o neutrálne/správne postavenie tela. Preventívne tak pôsobíme proti preťaženiu a oslabeniu jednotlivých rizikových svalových partií. Individuálne cvičenie vytvára svalový korzet, oporu pre bruško a aktivuje svaly na pôrod. Cvičíme podľa trimestrov a využívame všetky možnosti, ktoré nám každé obdobie ponúka. Začíname až po obdržaní tehotenskej knižky.

Absolvovať môžete aj dvojdňový kurz predpôrodnej prípravy a popôrodnej starostlivosti. Dozviete sa všetko potrebné o tehotenstve, pôrode a starostlivosti o bábätká. Kurz prebieha v malých skupinách s príjemnou priateľskou atmosférou. Počas kurzu sa môžete pýtať na čokoľvek čo Vás zaujíma. Vždy nás poteší keď sa kurzu zúčastnia aj budúci oteckovia. V neposlednom rade Vám absolvovanie kurzu poodhalí finty, ako relaxovať vo vyšších štádiách tehotenstva a úľavové polohy, ktoré využijete počas pôrodu. Ideálnym pokračovaním kurzu je návšteva individuálnej terapie pre Tehotné a mamičky. Sprevádza vás Mgr. Martina Nagyová, fyzioterapeutka a špecialistka na predpôrodnú prípravu a popôrodnú starostlivosť. Individuálne, podľa vašich potrieb zapracujete na tom, aby ste sa počas tehotenstva a pri pôrode cítila čo najpríjemnejšie.

Pokiaľ preferujete spoločnosť pri cvičení, využite možnosť skupinového cvičenia SM-Systém pre tehotné alebo BÍFIT pre tehotné . Cvičenie prebieha v malých skupinkách a samozrejme i na skupinovom cvičení kladieme dôraz na správnosť prevedenia všetkých cvikov.


MÝTY A FAKTY O TEHOTENSTVE A PÔRODE

Článok sme pre Vás rozdelili do troch častí. Dozviete sa viac o jednotlivých mýtoch a faktoch.

MÝTUS

  • Je jedno aké cvičenie v tehotenstve vykonávam, hlavne, že sa hýbem.
  • Behanie pomáha v tehotenstve udržať telo fit.
  • Keď nepoužívam balónik tak neporodím. 

FAKT 

  • Ak prídete v tehotenstve o zuby, nie je príčinou dieťa.
  • Počas tehotenstva je opuch členkov a lýtok bežný.
  • Počas tehotenstva sa môžete stretnúť s bolesťou slabín.
  • Drieková lordóza sa v tehotenstve prehĺbi.