Cvičenie v tehotenstve ako aktívna príprava na pôrod

21.07.2020

Tehotenstvo je krásnym obdobím života, ale kladie zvýšené nároky na pohybový systém tela budúcej mamičky, predovšetkým na chrbticu. Rastúca váha a bruško spôsobujú tehotným ženám povolenie a oslabenie brušného svalstva a panvového dna.

Prevencia pred bolesťou a problémami

Fyziologické zakrivenie bedrovej chrbtice sa pod váhou bruška prehlbuje, svaly pozdĺž chrbtice sú v extrémnom napätí, zvyšuje sa tlak na medzistavcové platničky a môže dôjsť k vzniku bolesti. Jemná masáž chrbta môže krátkodobo uľaviť od bolesti, ale bez aktívneho cvičenia svalov, ktoré podporujú správne držanie tela, sa v období tehotenstva nezaobídete.

Pokiaľ si chcete tehotenstvo vychutnať bez zbytočných bolestí chrbta a kĺbov, mali by ste sa dôkladne pripraviť na stupňujúcu sa záťaž a vytrénovať si kondíciu na váš vrcholový športový výkon, ktorým bude pôrod.

SM systém pre všetky mamičky

Výborným spôsobom, ako predísť ťažkostiam počas tehotenstva, je pustiť sa do pravidelného cvičenia SM systému. Cvičenie je vhodné pre všetky mamičky s tehotenskou knižkou v ktoromkoľvek štádiu tehotenstva.

Pomáha zachovať plnú pohyblivosť kĺbov. Pravidelným cvičením sa vytvára voľný priestor pre rastúci plod, vďaka čomu cvičenie prispieva k zdravému a správnemu vývoju dieťaťa nielen počas tehotenstva, ale aj po pôrode.

V prípade, že už sa dôsledky zmeny silových nárokov na chrbticu a oporné kĺby prejavili bolesťou, cvičenie SM systému je jednou z možností, ako sa bolesti zbaviť.

Cvičenie s elastickým lanom posilní sedacie a brušné svaly, ale aj svaly panvového dna. Vo Fymase sa o vaše zdravie a správny vývoj dieťatka postaráme.