Cvičenie v tehotenstve ako aktívna príprava na pôrod

21.07.2020

Tehotenstvo je krásnym obdobím života, ale kladie zvýšené nároky na pohybový systém tela budúcej mamičky, predovšetkým na chrbticu. Rastúca váha a bruško spôsobujú tehotným ženám povolenie a oslabenie brušného svalstva a panvového dna.

cvičenie v tehotenstve
cvičenie v tehotenstve

Prevencia pred bolesťou a problémami

aktívna príprava na pôrod
aktívna príprava na pôrod

Fyziologické zakrivenie bedrovej chrbtice sa pod váhou bruška prehlbuje, svaly pozdĺž chrbtice sú v extrémnom napätí, zvyšuje sa tlak na medzistavcové platničky a môže dôjsť k vzniku bolesti. Jemná masáž chrbta môže krátkodobo uľaviť od bolesti, ale bez aktívneho cvičenia svalov, ktoré podporujú správne držanie tela, sa v období tehotenstva nezaobídete.

Pokiaľ si chcete tehotenstvo vychutnať bez zbytočných bolestí chrbta a kĺbov, mali by ste sa dôkladne pripraviť na stupňujúcu sa záťaž a vytrénovať si kondíciu na váš vrcholový športový výkon, ktorým bude pôrod.

SM systém pre všetky mamičky

SM-Systém v tehotenstve
SM-Systém v tehotenstve

Výborným spôsobom, ako predísť ťažkostiam počas tehotenstva, je pustiť sa do pravidelného cvičenia SM systému. Cvičenie je vhodné pre všetky mamičky s tehotenskou knižkou v ktoromkoľvek štádiu tehotenstva.

Pomáha zachovať plnú pohyblivosť kĺbov. Pravidelným cvičením sa vytvára voľný priestor pre rastúci plod, vďaka čomu cvičenie prispieva k zdravému a správnemu vývoju dieťaťa nielen počas tehotenstva, ale aj po pôrode.

V prípade, že už sa dôsledky zmeny silových nárokov na chrbticu a oporné kĺby prejavili bolesťou, cvičenie SM systému je jednou z možností, ako sa bolesti zbaviť.

Cvičenie s elastickým lanom posilní sedacie a brušné svaly, ale aj svaly panvového dna. Vo Fymase sa o vaše zdravie a správny vývoj dieťatka postaráme.